fbpx

SEO – czyli jak pojawić się w wyszukiwarce

Podczas pracy z klientami często spotykamy się z informacją, że strona firmy nie pojawia się w wyszukiwarce lub pojawia się dopiero w meandrach Internetu. W takich przypadkach wiadomo, że strona jest nieodpowiednio spozycjonowana. W tym blogu chcemy przedstawić Ci 3 podstawowe zasady pozycjonowania stron internetowych.

W prowadzeniu działalności ważne jest, żeby klient trafił do Ciebie w jak najprostszy sposób, w jak najszybszym czasie. Każdy z nas wyszukując interesującą nas frazę (produkt, usługę, informację, etc.) patrzy na pierwsze napotkane wyniki wyszukiwarki. Jest to naturalne ponieważ nikt nie jest przyzwyczajony do przeglądania wyników dalej niż na 5tej stronie wyszukiwarki. Co istotne firmy pojawiające się na pierwszych stronach najpopularniejszych przeglądarek osiągają najczęściej najwyższe wartości „wejść na stronę” oraz „czasu spędzonego na stronie”. Nie musimy tłumaczyć, że wiąże się to również z większym zainteresowaniem, a co za tym idzie ze zwiększonym prawdopodobieństwem pozyskania potencjalnego klienta.

Jeżeli chcesz, aby Twoja strona wyświetlała się możliwie najbliżej pierwszych miejsc w wyszukiwarce, warto abyś zapoznał się z trzema zasadami, które w naszej pracy sprawdzają się najlepiej.

Najważniejszym, a zarazem najtrudniejszym etapem pozycjonowania jest wybór odpowiedniej frazy kluczowej. Fraza kluczowa to słowo lub wyrażenie, które w najdokładniejszy sposób opisuje Twoją firmę, produkty czy usługi. Poniżej przedstawimy CI kilka przykładów:

- Nazwa Twojej firmy – jako frazę kluczową możesz użyć po prostu swojej nazwy. Musisz jednak pamiętać, że takie rozwiązanie jest odpowiednie jeśli klienci kojarzą już Twoją nazwę lub jeżeli prowadzisz mocne kampanie marketingowe (na pewno kojarzysz firmę „McDonald’s” 😉)

- Nazwa najważniejszego produktu lub grupy produktów – to rozwiązanie jest wykorzystywane najczęściej. Najczęściej nie oznacza natomiast, że jest to najlepsze rozwiązanie. Wyobraź sobie, że zakładasz sklep z butami. Twoją najważniejszą grupą są buty – w tym przypadku nasuwa się pomysł na spozycjonowanie strony internetowej pod frazę „buty”. Nie jest to jednak najlepsze rozwiązanie ponieważ na rynku jest wiele firm sprzedających między innymi buty, które wydają setki tysięcy złotych na reklamy oraz agencje marketingowe. Przebicie gigantów graniczy niestety z cudem – dlatego ważne jest poszukać czegoś innego! Musisz zastanowić się jakich butów masz najwięcej lub jakie, które buty mają największe marże. Jeżeli są to np. buty do biegania, to sprawa zdaje się wydawać nieco łatwiejsza. Możesz oczywiście zawężać pomysły, natomiast pamiętaj o równowadze – raczej rzadko ktoś wyszukuje frazy: „miętowe buty damskie do biegania z gumową podeszwą”.

- Nazwa usługi – podobnie jak w przypadku produktu musisz znaleźć odpowiednie słowo lub wyrażenie opisujące Twoje usługi. Jeżeli oferujesz np. usługi fryzjerskie, możesz postarać się o wybranie kilku fraz kluczowych takich jak: usługi fryzjerskie + strzyżenie damskie + strzyżenie męskie + modne fryzury + fryzura na wesele + fryzjer w „nazwa miasta”.

W sieci znajdziesz dużo informacji na temat liczby słów, które zapewnią Ci najlepsze pozycjonowanie. Wystarczy jednak, że wpiszesz w wyszukiwarkę interesującą Cię frazę i sprawdzisz pierwsze 3 strony. Następnie skopiuj wszystkie słowa, które znajdziesz stronie głównej i wklej je do Worda. Zobaczysz, że każda ze stron będzie miała inną liczbę słów oraz fraz kluczowych. Ten sposób jest również dobry, jeżeli zaczynasz dopiero przygodę z pozycjonowaniem. Możesz uśrednić wyniki, które przeanalizujesz podczas takiego sprawdzania i wysnuć wnioski – dowiesz się ile mniej więcej fraz kluczowych musi znaleźć się w odpowiedniej ilości tekstu, aby Twoja strona poszybowała w górę.

Pamiętaj jednak, że jest to tylko pewne uśrednienie wyników, które nie da Ci gwarancji pozycjonowania. Dobrze napisany tekst musi nieść za sobą nie tylko wykorzystywanie fraz kluczowych i jej synonimów ale również, a może i przede wszystkim sens i wartość dla odbiorcy. Jeżeli fraza kluczowa będzie pojawiała się zbyt często, to roboty wyszukiwania mogą uznać tekst za spam co może wiązać się nałożeniem na Twoją stronę filtra!

Oprócz słów ważne jest również odpowiednie zamieszczanie grafik na stronie. Każda grafika powinna mieć również tytuł zgodny z jej przeznaczeniem (nie zostawiaj stokowych nazw obrazów jak np. „zdjęcie1.jpg” – dla pozycjonowania nie ma to żadnej wartości). Dodatkowo powinieneś pamiętać o opisie ALT (alternatywny opis) każdego obrazu, ponieważ w momencie, gdy obraz nie może się załadować (z różnych przyczyn), wyświetlała się będzie jego nazwa alternatywna.

Podczas pozycjonowania strony internetowej nie możesz zapomnieć o odpowiednim „podlinkowaniu” w treści strony. Jeżeli twoja strona internetowa posiada podstrony lub podzielona jest na sekcje, warto w tekście używać odnośników. Dzięki takiemu zabiegowi po pierwsze: użytkownicy strony mają możliwość przejścia do interesujących ich treści za pomocą jednego kliknięcia, po drugie: pozycjonowanie Twojej strony będzie bardziej wartościowe.

Co oznacza bardziej wartościowe?

Każdy dodatkowy wewnętrzny link w treści tekstu strony powoduje, że algorytmy pozycjonowania „widzą” wiele możliwości dostania się do konkretnej strony/podstrony. Taki zabieg powoduje, że Twoja linkowana strona zacznie pojawiać się coraz wyżej w wynikach wyszukiwarki.

Sprawdzonym rozwiązaniem jest linkowanie każdej strony na każdej stronie 😊. Jeżeli będziesz mógł z dowolnej strony przedostać się na inną – będzie to już spory sukces! Pamiętaj jednak, żeby linkowanie nie było przypadkowe. Najważniejsze jest przecież, aby osoba przeglądająca stronę cieszyła się z prostej nawigacji i nie musiała szukać rozwiązań „jak wrócić do strony, na której…”

Oprócz linków wewnętrznych jeszcze ważniejsze jest, abyś używał również linków zewnętrznych.

Dlaczego jest to tak ważne?

Przede wszystkim tak wynika z badań Google – z tym się nie dyskutuje 😊.

Dla wyszukiwarki każdy link niesie za sobą określoną wartość. Czym bardziej ugruntowane źródło linka (bardziej zaufane) tym większą wartość za sobą niesie. Używanie linków zewnętrznych powoduje również, że dla algorytmu wydawać się może istotne rozszerzenie informacji z treści naszej strony na strony o większej ilości wartościowych treści.

Linkowanie to swojego rodzaju mapa, za pośrednictwem której każdy może bez problemu dostać się do Twojej strony.

Może się również zdarzyć, że strony, do których linki umieszczasz we własnej treści odwdzięczą się tym samym. Jeżeli są to zaufane strony, to Twoje pozycjonowanie zyska na wartości! Jeżeli posiadasz profile na mediach społecznościowych nie zapomnij również o umieszczaniu co jakiś czas linku do Twojej strony - takie działanie również pozytywnie wpływa na pozycjonowanie.

Oprócz wyżej wymienionych „przykazań” jest jeszcze wiele elementów składających się na pozycję Twojej strony w wyszukiwarkach. Jest to między innymi odpowiednia optymalizacja strony, czy korzystanie z zabezpieczeń SSL.

Social media

Znajdź nas w internecie!

Kontakt